donderdag 9 januari 2014

Windmolens: regels en plannen

De "windmolens" zitten in mijn portefeuille en om goed op de hoogte te zijn van wat er speelt op dat gebied bereid ik me graag goed voor. Had ik zondag al aan man en kinderen de 6 MW windmolen in de Eemshaven laten zien, vandaag had ik een afspraak met RWE Innogy. Om 9.30 uur sprong ik met het regenpak aan op de fiets richting het Europapark in Groningen om met twee projectleiders van RWE te praten over windenergie in de provincie Groningen. Het was leerzaam om van een bedrijf te horen hoe zij plannen ontwikkelen op basis van provinciaal beleid.

Nog voor het einde van het gesprek moest ik collega GL Statenlid Harrie Miedema daar achterlaten om naar het provinciehuis te gaan voor een iPad-training. Na de training maakten Harrie en ik een verdeling van de agendapunten voor de commissie Omgeving en Milieu van 23 januari. Wie doet de woordvoering bij welk agendapunt en vervolgens aan de slag met het voorbereiden van die agendapunten.

Na een snelle hap in het provinciehuis woonde ik een informatiebijeenkomst over de Provinciale Omgevingsverordening (POV) bij. De POV bevat regels over de inrichting van de ruimte binnen de provincie en daarmee over de leefomgeving van de inwoners van Groningen. In die informatiebijeenkomst kwamen onder andere de locaties voor de windmolens voorbij: een mooi begin en einde van de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!