maandag 20 januari 2014

Veelzijdige dagen

De afgelopen twee weken waren een soort politieke rollercoaster: Aldel, aardbevingen, herindeling, zonnepanelen, windmolenlocaties en nog veel meer stonden op mijn politieke agenda.
Ik gaf een presentatie over zonne-energie in Friesland, sprak op een shovel een menigte in Stedum toe over aardbevingen en veiligheid, schreef een opiniestuk over de gewenste Gasrevolutie, organiseerde een werkbezoek van Liesbeth van Tongeren voor aanstaande zondag, was reisleidster in een bus met groene politici bij Loppersum toen Minister Kamp kwam, stond voor een spandoek tegen de kolencentrale op het terrein van de RWE, sprak met een projectleider over windmolenlocaties, ging op bezoek bij een twittermaatje in Froombosch, werd geïnterviewd over het protest tegen de kolencentrale en schaliegas, had gesprekken over het Groninger Verdienmodel, smeedde plannen voor duurzame werkgelegenheid en had veel, heel veel gesprekken met mijn collega's en de zogenoemde achterban over hoe we onze groene en sociale ideeën uit gaan werken en aan de man/ vrouw gaan brengen.
Want al deze dingen kan ik natuurlijk niet alleen bedenken, beslissen, uitvoeren. Dat kan ik niet en dat wil ik ook niet. Ik wil dat mijn plannen en voorstellen de ideeën en dromen van anderen verwezenlijken. Dat ik mijn steentje bijdraag aan die groene en sociale wereld die de Groeners en Linksers voor zich zien.
In alle drukte ( want dat was het toch best) gaf dit samenwerken zoveel energie, dat ik alleen maar meer gedrevenheid voel voor de komende weken waarin grote besluiten worden genomen.
We gaan ervoor!
(En dankjewel allemaal voor de vele en goede input ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!