dinsdag 3 maart 2015

Wat doet een lijsttrekker?

'Wat doet een Statenlid? is de titel van mijn blog.  In deze drukke tijden als lijsttrekker is het antwoord: veel, heel veel. Ik heb echt een propvolle agenda van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. De leuke onderwerpen en de leuke mensen (o.a. de GroenLinks leden die me steeds steunen) houden me fris en fruitig ;-)


 Zo had ik gistermiddag een debat bij de Rotary Club. Ze organiseerden een debat voor jongere politici met als thema 'Next generations'; erg leuk! Gisteravond zat ik in het Groninger Forum in debat/gesprek met Jacques Wallage over de rol van het openbaar bestuur en de democratie, waar dhr Wallage verklapte een stiekeme GroenLinkser te zijn..




Ik was laat thuis en vroeg op, want een verslagever van het Dagblad van het Noorden stond al vroeg op de stoep voor een interview. Na nog een debat volgde een kort gesprek over het nieuwe initiatief Bijzonder Beijum (promoten lokale winkeltjes aan huis en overzicht van bedrijvigheid in het ogenschijnlijk saaie Beijum).




Nu zit ik in het fractiehuis en heb ik net de griffie gevraagd of de antwoorden op onze schriftelijke vragen over het gebruik van glyfosaat (beruchte Round-up) al binnen zijn.


En ik stap zo op de fiets naar de radiostudio van RtvNoord: om 17.35 ben ik in de uitzending om alle vragen te beantwoorden van bellers bij 'Altijd wat anders!'


En later op de avond bij Klouk......Dus als je wil weten hoe ik het er bij die Groningse kennisquiz vanaf breng......







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!