dinsdag 17 maart 2015

Morgen is DE dag

 
Ik zit op de bank met een rood en gloeiend hoofd. Van de zon en de wind, en de spanning...

 Vanochtend zat ik om 06.20 uur op de fiets naar het pand van GroenLinks om na een kop koffie met een grote groep te gaan flyeren op het station. Daarna snel naar huis om de haren van middelste spruit in te vlechten voor de schoolfoto (dat gaat ook gewoon door ;-).

Daarna heb ik flyers rondgebracht in Beijum en werd ik geïnterviewd door Johan van Beijumnieuws en had ik een gesprek met de directeur van Noordelijk Lokaal Duurzaam over de rol van de provincie bij de ontwikkeling van energie-coöperaties.  Voor deur van NLD stond ik te praten met Benni Leemhuis, de fractievoorzitter van GroenLinks in de stad, werd ik op straat herkend: 'u bent van het debat, u deed het echt heel goed'!

Van dat soort momenten heb ik echt genoten. Dat je op heel veel borden en posters in de hele provincie staat en er flyers met je hoofd er op zijn. Zoiets maak je toch maar eens in je leven mee? Geweldig. Ik heb genoten van de campagne.  Nu zit ik op de bank en kijk het NOS-slotdebat. Morgen wordt het laat: de uitslagen druppelen na 21 uur binnen. Dat zijn de eerste de exit -polls en pas midden in de nacht de 'echte' uitslagen.

Heb ik hard genoeg gewerkt om Groningen veilig, schoon en gezond over te dragen aan de volgende generaties? Meer kon ik niet doen. En ons team van toffe mensen ook niet, ze hebben zoooo hard gewerkt. Hebben we over kunnen brengen hoe goed onze plannen zijn? Hoe goed ze passen bij wat Groningen nodig heeft? Ik denk het wel. Ik denk dat Groningen dat doorheeft.

Maar spannend is het wel ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!