maandag 20 april 2015

Kantoor aan het water

Na vier hele, hele drukke weken, vandaag een ietwat rustiger dag. Na het opstarten van het gezin startte ik de laptop om mails te beantwoorden en op rtvnoord.nl te kijken of er al nieuws was over de nieuwe bouwnormen. Gisteravond las ik op rtvnoord dat de provincie ( lees het demissionaire college van Gedeputeerde Staten) vandaag met meer info over schadeherstel zou komen. En dat gebeurde: rond half elf kregen de Statenleden de resultaten van de onderzoeken in de mail. Schokkend. Meer dan 152.000 huizen moeten verstevigd worden, willen ze voldoen aan de veiligheidsnormen. Samen met de andere onderhandelende partijen brachten we een persbericht met een reactie uit. De strekking daarvan is dat er direct onder gas geminderd moet worden en dat een voorlopige voorziening aangevraagd zou moeten worden. Alleen direct minder gas winnen is een oplossing. Wat niet weg neemt dat we ook aan de slag moeten met die verstevigingen.

Ten tijde van het verschijnen van het rapport zat ik in Dorkwerd aan de koffietafel te praten met de dopsvereniging dorkwerd. Zij hebben de handen ineen geslagen en een oplossing voor het gebrek aan goed werkend internet. Goed uitgedacht en onderbouwd. 



De middag bestond uit bellen, mailen en regelen. En nu zit ik bij de zwemles van middelste spruit de laatste mails van de middag te beantwoorden. Vanavond weer verder...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!