donderdag 2 april 2015

Onderhandelingen gestart

Mijn eerste blog na 18 maart, de dag van de verkiezingen. De verkiezingsavond in het provinciehuis was een rollercoaster aan emoties: van 4 zetels naar 2 zetels en eindigen op 3 zetels. Dat maakte dat ik 19 maart heel moe was. Om 16 uur was ik met alle andere gekozen lijsttrekkers in het provinciehuis voor een eerste overleg, maar meer deed ik die dag niet.



Op 20 maart was ik er weer en hadden we de eerste fractievergadering om vooruit te kijken. Met welke partijen zou een college gevormd kunnen worden? Wie zal de SP, de grootste en dus initiatiefnemer, uitnodigen? Met de fractie en onze klankbordgroep kwamen we meerdere malen samen om na te denken over mogelijkheden en kansen voor GroenLinks.

De dinsdag erna hadden we het gesprek met de informateur waarin we als GroenLinks kenbaar konden maken welke punten voor ons bij een mogelijke collegevorming belangrijk zijn. Op basis van dat gesprek en soortgelijke gesprekken met andere partijen,formuleerde de informateur een advies. Dat advies bestond uit een combinatie van SP, D66, CDA, ChristenUnie en GroenLinks en met die partijen zijn wij nu aan het onderhandelen.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!