zaterdag 25 april 2015

Wat een dag!

Al dagen was ik zenuwachtig voor deze dag: de dag van de ledenvergadering van GroenLinks Provincie Groningen. Na 36 dagen onderhandelen presenteerden de onderhandelaars ( Arjen Nolles en ik namens GroenLinks) afgelopen donderdag het collegeakkoord "Vol vertrouwen".




Het waren 36 spannende dagen waarin we bijna dagelijks bezig waren met onderhandelen. Op rare momenten, zoals van 15-19 uur, omdat alle 13 man/vrouw aan tafel drukke agenda's hadden. Daarnaast hadden we natuurlijk de overleggen met onze fractieleden Harrie, Hendri, Iris en Henk, met onze klankbordgroep of andere experts.

Na het afronden en presenteren van het akkoord volgt eigenlijk altijd een presentatie aan de leden. En het is essentieel dat de leden achter het akkoord staan. En die verantwoordelijkheid voelde ik. De afgelopen maanden tijdens de campagne, de afgelopen weken tijdens het onderhandelen en vanochtend toen ik naar de ledenvergadering fietste.


De leden hadden zich goed voorbereid en hadden goede, kritische vragen. En stemden voor het akkoord! En dat ze enthousiast waren over mij als kandidaat Gedeputeerde, dat voelde ik al toen ik binnen kwam. Lieve leden, wederom dank voor dit vertrouwen! Ik zal mijn keiharde best doen. Wil je weten hoe ik dat ga doen? Lees dan verder op www.gedeputeerde.blogspot.com want daar ga ik jullie weer op de hoogte houden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!